האזינו • בן צור: "בד"צ לא יכול לתת כשרות למקום ללא תעודה של הרבנות"

    יוסי אשר 1 Comment on האזינו • בן צור: "בד"צ לא יכול לתת כשרות למקום ללא תעודה של הרבנות"
    23:02
    01.05.24
    אבי יעקב No Comments on מקסימום איכות במינימום מחיר: טיולי בין הזמנים זה מקס סטוק

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    סערת חוק הכשרות של ח"כ יואב בן צור שהפכה לתקרית הראשונה של הקואליציה לא נרגעת.

    ח"כ יואב בן צור (ש"ס) על לשידור הבוקר (ראשון) לבצלאל קאהן ודוד חכם בתוכנית 'מדברים אקטואליה' והסביר את הצעתו כי "אדם לא יכול להציג מצג שווא לכתוב על החנות כשר או בהשגחה ללא שיש לו תעודה".

    ומה היה עד היום?
    "היועץ המשפטי נתן פרשנות לחוק הקיים שאין בעיה לכתוב כשר ללא תעודה". לדברי בן צור: הצעת החוק נכתבה בהסכם הקואליציוני וכולם יודעים מזה.

    מה יעשה היועץ?
    "הרב יצחק יוסף אמר לי שהיועץ אמר לו – תשנו את החוק כך שלא יהיה מותר. ליועץ אין בעיה עם החוק שלי".

    ולמה מתנגדים לו בכולנו?
    יש שם ח"כ וחצי שמתנגדים, החצי זה ח"כ פולקמן שאפשר לדבר אתו אבל לרחל עזריה יש אג'נדה שאומרת לא לתת לחוק כזה לעבור. מפריע לה "לתת מונופול לרבנות ולתת למסעדות שפתוחות בשבת לכתוב כשר ולהטעות את הציבור". אליבא דבן צור "הציבור המסורתי לא מבין בזה אבל הוא רוצה לאכול כשר ולכן אנו מתעקשים".

    על הסיכויים לחוק אמר כי גם לכולנו יש הרבה תובנות וחוקים שהם רוצים להעביר וזה הדדי. אי אפשר שזה יהיה בצורה חד צדדית. מאמין שהחוק ההגיוני הזה יעבור בסופו של דבר. גם בגופי כשרות פרטיים זה פוגע, כי גם בד"צ לא יוכל לתת כשרות ולכתוב כשר ללא תעודה של הרבנות.

    מאידך בחוגים המתונים של הציונות הדתית מביעים ביקורת על ח"כ בן צור כיון שלדבריהם הוא הגיש הצעה "אשר מטרתה לעקוף את קביעת היועץ המשפטי לממשלה שפורסמה לאחרונה – לפיה מסעדה שתציג תעודת כשרות שאינה מטעם הרבנות אינה מפרה את החוק ואין להטיל עליה קנסות או סנקציות אחרות".



    1 תגובות

    מיין תגובות